De taakomschrijving van de verschillende functies binnen de audit vennootschap kan men als volgt indelen:

1 Bedrijfsrevisor

De taken voor deze functie omvatten de volgende taken :

  • Algemene organisatie van de opdracht.
  • Controle kwaliteit van het audit dossier.
  • Deelname aan vergaderingen en besprekingen.
  • Verantwoordelijkheid over het dossier in het geheel.

2 (Senior) Manager

De taken voor deze functie omvatten de volgende taken :

  • Algemene organisatie van de opdracht.
  • Controle kwaliteit van het audit dossier.
  • Deelname aan vergaderingen en besprekingen.
  • Het nazicht van de ontwerpen van de verslagen van de bedrijfsrevisor in ontwerp.
  • Senior manager : andere taken eigen aan de audit activiteiten op kantoor niveau ( up-to-date houden van de audit manuals, opvolging van de normen van het IBR en de externe audit, … ).

3 Senior auditor

De taken voor deze functie omvatten de volgende taken :

Het opvolgen van de actualisering van het permanent dossier.

  • De analyse van het IT systeem van de organisatie.
  • Het bespreken van de praktische uitvoering van de audit met de auditors.
  • Het uitvoeren van de auditwerkzaamheden en de interim testen.
  • Het bepalen, de supervisie en de uitvoering van de interim testen.
  • De supervisie van de taken gedaan door de auditor.
  • Het voorbereiding van de verslaggeving van de bedrijfsrevisor in ontwerp.
  • Bespreking van de conclusies van de audit met de Manager of de bedrijfsrevisor.

4 Audit

De taken voor deze functie omvatten de volgende taken :

  • Het actualiseren van het permanent dossier.
  • Het uitvoeren van de auditwerkzaamheden onder leiding van de senior auditor.
  • De uitvoering van de interim testen onder leiding van de senior auditor.
  • Het bespreken van de conclusies van de werkzaamheden met de senior auditor.